28/07/2025 0 Σχόλια
Σημάδια ότι το παιδί σας χρειάζεται εργοθεραπεία
Δυσκολία στη λεπτή κίνηση
Παράδειγμα:
- Το παιδί δυσκολεύεται να χειριστεί παιχνίδια που απαιτούν λεπτές κινήσεις όπως η συναρμολόγηση ενός πάζλ ή χρήση ψαλιδιού.
- Το παιδί παρουσιάζει κακό γραφικό χαρακτήρα ή δεν πιάνει σωστά το μολύβι.
- Έχει δυσκολίες στη χρήση φερμουάρ, το κούμπωμα κουμπιών και το δέσιμο των κορδονιών.
Δυσκολία στη αδρή κίνηση
Παράδειγμα:
- Δυσκολία ισορροπίας π.χ. Το παιδί δεν μπορεί να σταθεί στο ένα πόδι ή να παίξει «κουτσό», σχοινάκι κ.λπ.
- Δυσκολία συντονισμού του χεριού με το μάτι.
- Δυσκολία διαχωρισμού της έννοιας δεξιά και αριστερά.
- Δυσκολία συντονισμού των δύο πλευρών του σώματος.
- Δυσκολία του παιδιού να πετάει και να πιάνει μια μπάλα.
Δυσκολία στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής
Παράδειγμα:
- Δυσκολία να φάει, να ντυθεί από μόνο του, να χρησιμοποιήσει σωστά κουτάλι – πιρούνι, να πλυθεί, να πάει στην τουαλέτα ή ακόμα και να παίξει με τα παιχνίδια του ή με άλλα παιδιά.
Δυσκολία στην κοινωνική αλληλεπίδραση
Παράδειγμα:
- Δυσκολία να αποκτήσει συναισθηματικούς δεσμούς με άτομα από το οικογενειακό του περιβάλλον και φίλους, ώστε να κάνει νέους φίλους και να εκφράσει τα συναισθήματά του (αγκαλιές, φιλιά).
- Δυσκολία στο παιχνίδι όπως να παίζει μόνο με συγκεκριμένα παιχνίδια και αδιαφορεί για τα υπόλοιπα, δεν του αρέσουν τα ομαδικά παιχνίδια, αδυνατεί να κάνει συμβολικό παιχνίδι.
- Δυσκολία στην προσαρμογή σε νέα περιβάλλοντα.
- Και άλλα...
Δυσκολία στο γνωστικό και αντιληπτικό τομέα
Παράδειγμα:
- Δυσκολία στην αναγνώριση γραμμάτων, της απόστασης και των μεγεθών αυτών.
- Δυσκολία αντιγραφής γραμμάτων ή σχημάτων.
- Δυσκολία στην οπτική αντίληψη.
- Δυσκολία αντιγραφής από τον πίνακα ή ένα άλλο χαρτί.
- Δυσκολία διαχωρισμού της έννοιας του δεξιά και αριστερά.
- Αδυναμία προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο.
- Δυσκολία διάκρισης ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ εικόνων ή αντικειμένων.
- Αδυναμία ανάκλησης στη μνήμη ενός αντικειμένου που το παιδί είδε μόλις πριν από λίγα δευτερόλεπτα.
- Υπερκινητικότητα και πρόσκρουση σε αντικείμενα, έπιπλα κ.λπ.
- Εύκολη απόσπαση προσοχής.
Ο βαθμός που θα ανησυχήσει τον γονέα κάτι από τα παραπάνω, εξαρτάται από την ηλικία του παιδιού και αν το κάθε σύμπτωμα διατηρείται για πάνω από ένα εξάμηνο χωρίς να υπάρχει σε αυτό το διάστημα καμία εικόνα βελτίωσης. Στις πρώτες επαφές του παιδιού με το σχολείο, κοντά στα 4 έτη συνήθως εντοπίζονται οι πρώτες δυσκολίες. Είναι πολύ σημαντική η επικοινωνία γονέων και δασκάλων, διότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να παρουσιαστούν δυσκολίες και να οδηγήσουν στην παρέμβαση από ειδικό.
Εμπιστευτείτε το Κέντρο μας που είναι καταρτισμένο με εξειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό για ό,τι σας απασχολεί. Ζητήστε μια αξιολόγηση των δυσκολιών του παιδιού και η έμπειρη ομάδα μας θα σας κατευθύνει.
Σχόλια
Γράψτε ένα σχόλιο